FAQ

Hoe kan ik mij aanmelden?

 

Voor het telefonisch maken van een afspraak kunt u `s ochtends bellen tussen 9.00 en 11.00 uur.

Ons antwoordapparaat is 24 uur per dag bereikbaar.  Nadat wij uw bericht hebben gehoord, streven wij ernaar u binnen een halfuur terug te bellen.

Ook kunt u zich via deze site aanmelden voor behandeling via "ik wil mij aanmelden"

Wilt u uw zorgpas en een identiteitsbewijs meenemen.

Graag 2 handdoeken meenemen en een sportbroek.

Kinderen onder 16 jaar komen de eerste keer in gezelschap van (een van) de ouders.

Vraag bij uw zorgverzekeraar na of u verzekerd bent van vergoeding van uw behandeling(en).

 

 

 



Voor welke aandoeningen ga ik naar een fysiotherapeut?

Orthopedische klachten:

Neurologische klachten:

Reumatische klachten:



Voor hoeveel behandelingen ben ik verzekerd?

Hoeveel behandelingen u vergoedt krijgt hangt af van hoe u aanvullend verzekerd bent. Kijk hiervoor uw polisvoorwaarden na. Bij vragen of onzekerheden kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar, als u dit doet voordat u een afspraak gaat maken kunt u eventuele teleurstellingen voorkomen.



Heb ik een verwijzing van mijn huisarts nodig om een afspraak te maken?

Sinds 2006 kunt u zonder verwijzing van uw huisarts of specialist direct bij ons terecht, dit heet DT, Directe Toegankelijkheid.

Wij maken u echter graag attent op het onderstaande: 

Een verwijzing is noodzakelijk voor sommige klachten die vallen onder de chronische indicatie volgens de lijst Borst

Een verwijzing is noodzakelijk voor behandelingen aan huis of in een instelling

Daarnaast geschiedt een eerste behandeling, de intake, met verwijzing tegen een lager tarief dan een eerste behandeling zonder verwijzing. Indien u dus geen aanvullende verzekering heeft is het maken van een afspraak voor een behandeling voordeliger als u met verwijzing komt.

 

 

 



Hoe lang duurt het voordat ik een eerste afspraak krijg?

Nadat u zich bij ons heeft aangemeld, streven wij ernaar u binnen 2 werkdagen in te plannen.